Wednesday, April 7, 2010

anak

Di dalam kandungan ibuku tersayang
Amannya kurasakan
Degupan jantungmu, jantungku
Irama penuh syahdu

Kuingin rasai kehangatan pelukan
Belaian kasih sayang
Kujaga kau di hari tuamu
Andai panjang usiaku

Namun hanya harapan tanpa suara
Di dunia cuma seketika
Jasad kaku dibaluti kertas usang
Terbiar bagai sampah terbuang

Dimanakah ibu, dimanakah ayah
Bonekakah atau manusia
Anak tidak berdosa menjadi mangsa
Oleh hawa nafsu yang serakah

Wednesday, March 31, 2010

stress!


letihnye mggu ni..

sgt stress dgn asmt,nak test & ada je masalah membelenggu diri..

bla nk beraher..

oh my God..

Monday, March 29, 2010

my lil bro



hepy besday wafiy..31 mac 2007..3years old.may God always blessing u n be a good boy

Saturday, March 27, 2010

best moments







nie gmba mse diploma.p lwtn kt ladang kopi tenom sabah.happening gler =)

Thursday, March 25, 2010

syoknye dengar lagu

ayat-ayat

Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!

Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.

Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.

Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla...
Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la... Rasa macam nak jadi awek you je.

Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.

Kalau perempuan kata:
Ini motor abang ker?
Makna tersembunyi:

- kereta abang kene tarik ke...?
- MOTOR KAPCAI BURUK ADA HATI NAK BAWAK AKU. KALAU SUPERBIKE KE OK LAH.
- "ko gile nak suruh aku naik moto ni???!"

kawen dua

seorang lelaki sedang minum teh tarik di warung sebuah kampung.Terkenal dengan sifat loyar buruknya..seorang makcik sengaja nak mengenakan lelaki ni..

Lelaki : Ha..makcik..sorang jer ker?

Makcik : Takder la..sepuloh orang ikut makcik ni..x nampak ker?

Lelaki : (dlm hti,,aik,,angin la plak)..oo...maaflah makcik..saya ni rabun..

Makcik : haa..lain kali tanya elok2,,

Lelaki : yelah makcik...jom la minum sekali...

Makcik : memang nak minum pun..xkan nak mandi pulak..(gelak dlm hati)..

Lelaki : (diam..mencarik idea)..

Makcik : Dengar citer ko kawin 2...betul ker?

Lelaki : Ha'ah..naper makcik?

Makcik : Amboi...hebat la kau...

Lelaki : Hebat apanya..kahwin memang wajib 2...sorang laki..sorang pompuan..makcik x tau ker? (hambik ko)

Makcik : Aduss...terkena lak aku...(terus diam)

There was an error in this gadget